Sunday 15 December 2019

BBM3410Satu2019: Ketenangan

Tarikh: 11 November 2019

Assalamualaikum semua.
Semua orang perlukan ketenangan kan. Dan semua orang juga ada perkara yang boleh membuatkan diri mereka tenang. Jadi ketenangan saya ialah al-Quran. Setiap kali saya sedih, mesti saya akan ingat satu ayat iaitu tak semua yang kita cintai tu baik untuk diri kita dan tak semua benda yang kita benci tu buruk untuk kita. Sebab apa? Sebab, Allah lebih tahu apa yang kita tak tahu. Jadi bersangka baiklah dengan Allah. Allah dah plan cantik-cantik untuk kita. Evenpun kita rasa plan kita dah nais. Tapi plan Allah lagi hebat. Dia tahu buruk baik kita, Dia masih sayangkan kita walaupun kita kadang-kadang buat jahat. Hua sedih. Jadinya, terima saja apa yang diberi InshaaAllah hati akan tenang.





Bak kata Dr. Arba'ie, "Ni bukan kuliah agama ye". Hahaha

No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU: VLOG MAKANAN

Assalamualaikum semua. Aku nak cerita sikit mengenai kisah aku, Fatin dengan Qama pegi buat vlog makanan dekat Restoran Khadijah, Sri Serdan...