Monday 16 December 2019

BBM3410SATU - VIDEO 8 (ONE SHOT 2 LAYER)

Tarikh: 9 November 2019

Assalamua’laikum dan salam sejahtera.
Aku nak ceritakan sikit mengenai video one shot two layer. Video one shot two layer ni belum kurang sama ja dengan video one shot one layer. Bezanya, penyanyi sebagai layer pertama, takkan campur dengan penari atau pelakon yang jadi layer kedua.

Jadi, kumpulan aku pilih lagu Perasaanku nyanyian Fiya Julia. Dalam video ni, Mira jadi penyanyi. Aku pulak ditugaskan sebagai pelakon tambahan yang akan masuk waktu watak utama sedih sebab kena curang. Eh tak sangka kan, dah dua video ni pasal lelaki curang hahah.


Nak dijadikan cerita, aku ni jenis tak pandai memujuk sejak azali lagi. Bukan fitrah aku untuk memujuk ni. Tapi, aku ditugaskan sebagai pemujuk watak utama yang kecewa. Nah, masa scene aku, aku pun kayu-kayu masuk pastu terus tepuk-tepuk bahu watak utama pastu cakap ‘sabar, sabar, sabar’ then keluar. Benda ni jugak aku cakap dalam kelas masa pembentangan. Habis satu kelas gelakkan aku. Ye lah, dah aku tak pandai nak lakonkan watak tu even nampak simple, apa boleh buat kan. Korang tengoklah sendiri.

LINK: https://youtu.be/YDkVyRw0Pg8


kredit lagu lagu: perasaanku penyanyi : Fieya Julia komposer : Amir Hazir penulis lirik : Amir Hazir

No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU: VLOG MAKANAN

Assalamualaikum semua. Aku nak cerita sikit mengenai kisah aku, Fatin dengan Qama pegi buat vlog makanan dekat Restoran Khadijah, Sri Serdan...