Saturday 14 December 2019

BBM3410Satu: KISAH MENARIK

15 Oktober lalu, kami diminta untuk menulis sebuah kisah menarik. Kisah menarik aku mengenai saat aku hampir digilis lori trelar. Cerita dia macam ni...

Satu hari, aku (along) masa tu umur dalam darjah 4, jalan kaki dengan adik aku, angah pegi mengaji. Jalanlah kami dua beradik ni. Masa nak balik rumah tu kan, kami kena la lintas jalan. Betul-betul depan lorong nak masuk rumah dah ni (rumah kampung). Kami dua beradik ni jenis kalau nak melintas, kena kira 'satu, dua tiga' lepastu lari lintas jalan sama-sama. Nak dijadikan cerita, elok kira 'satu, dua, tiga', aku tak tengok pun kiri jalan. Tengok kanan ja. Jadinya terus lari melintas. Adik aku pulak, dia tahu ja ada lori jadinya dia tak melintas. 

Sampai pertengahan jalan, aku baru sedar lori trelar tengah laju datang ke arah aku, siap hon lagi 'PINNNNNNNNN'. Terkejut aku. Rasa nak terjatuh ada, nak terduduk pun ada sebab terkejut. Dalam masa yang sama, mak abah aku tengah tengok kejadian anak diorang nak kena langgar masa tu. Bayangkan, kalau aku kena gilis petang tu depan mak abah aku hahha. Masa tu mak abah aku jerit panggil nama aku 'ALOOONNNNGGGG!' Jadinya aku yang nak berhenti melintas terkejut tengok lori tadi pun, lari laju-laju. Huh, lega. Lepastu, apa lagi, kena piat telinga la. hahahahhahaha.


Di bawah ni kisah aku nak kena gilis yang aku tulis dekat dalam twitter. Boleh la korang nak tengok.



Yang selebihnya pula, aku tweet kawan-kawan aku punya kisah. Menarik jugak kisah diorang.




Korang rasa menarik tak? Apa pulak kisah menarik korang? Cerita sikit..

No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU: VLOG MAKANAN

Assalamualaikum semua. Aku nak cerita sikit mengenai kisah aku, Fatin dengan Qama pegi buat vlog makanan dekat Restoran Khadijah, Sri Serdan...