Saturday 14 December 2019

BBM3410Satu2019: PANTUN

Tarikh: 5 November 2019

Assalamualaikum semua. Harini saya dan kawan-kawan berpantun ye dalam Facebook. Seronok jugak. Yelah, boleh baca pantun gatal dari kawan-kawan. Ada yang tak sabar nak kawin, tak sabar nak dipinang, tak sabar nak habis belajar, macam-macam karenah. Tugasan kali ni memang seronok sebab kami perlu berbalas-balas pantun dengan kawan-kawan sekelas. Dua pantun saya ada di bawah.


Ha, ni antara komen-komen warganet yang terdiri daripada kawan-kawan saya. Kalau nak tahu, abah saya pun komen. Haha. Rajin betul abah buat pantun. Terima kasih abah hahah. Yang menariknya lagi, cikgu bahasa Melayu masa sekolah rendah pun komen. Siap kasi tanda good lagi. Auw terharu saya.



Ni merupakan komen yang saya berikan kepada kawan saya. Pandai tak saya berpantun?


Pantun kawan saya yang ni lah nak dipinang tu. Tengok... hahahha


Sapa yang nak makan beras dua cawan tu cik wanie hahahaah


Ni juga pantun daripada kawan sekelas

Fatin ni pandai jugak berpantun. Nanti kalau orang meminang, mak ayah dia tak payah balas pantun. Minta dia ja balaskan.


Qamarina ni pulak, ramai yang mengusik


Yuza pun sama. Orang kasi kata-kata semangat


Terima kasih semua yang membalas pantun saya.


Anda semua terhibur?

No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU: VLOG MAKANAN

Assalamualaikum semua. Aku nak cerita sikit mengenai kisah aku, Fatin dengan Qama pegi buat vlog makanan dekat Restoran Khadijah, Sri Serdan...