Tuesday 1 October 2019

BBM3410Satu2019: Medium Shot (Prestige Production)

Assalamua'laikum dan salam sejahtera. 

Saya akan menerangkan mengenai asas fotografi medium shot. Medium shot merupakan gambar yang diambil dengan menunjukkan beberapa bahagian subjek dengan lebih terperinci. Teknik ini memperlihatkan subjek manusia dari paras kepala hingga pinggang sahaja serta memberi ruang dan peluang kepada subjek untuk membuat beberapa gaya.


Contoh medium shot manusia : 



Haniza kelihatan tersipu-sipu malu.


Ini gambar saya sendiri dan saya mencuba untuk menunjukkan gaya ala-ala tidak perasan gambar diambil.


Gambar Shahira yang segak bergaya dan manis orangnya.


Contoh medium shot manusia dan pemandangan :

Atikah kelihatan cantik dengan dikelilingi alam semula jadi di kiri dan kanannya.


Sekali lagi Atikah memberikan kerjasama yang baik dalam proses pengambilan gambar ini di Putrajaya.


Naizatul kelihatan bersahaja membelakangi tasik di Astaka Morocco, Putrajaya.


Keenam-enam gambar ini memang kelihatan cantik namun proses untuk menangkapnya memerlukan masa yang agak lama. Biasalah, kami semua tidak pandai namun melalui kelas ini, kami berjaya juga akhirnya. 

No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU: VLOG MAKANAN

Assalamualaikum semua. Aku nak cerita sikit mengenai kisah aku, Fatin dengan Qama pegi buat vlog makanan dekat Restoran Khadijah, Sri Serdan...